ЗДО №2
смт Щирець, Львівська область

Методичні рекомендації

Методичні рекомендації

НАЙДОСВІДЧЕНІШИЙ ПЕДАГОГ НІКОЛИ НЕ ПОВИНЕН ЗУПИНЯТИСЯ НА ДОСЯГНУТОМУ, БО ЯКЩО НЕМАЄ РУХУ ВПЕРЕД, ТО НЕМИНУЧЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ ВІДсТАВАННЯ.

В.О.Сухомлинський

Методичні рекомендації до підготовки заняття

v Вчитайся у розділ програми, над яким будеш працювати під час заняття , а в деяких випадках - і в пояснювальну записку до програми.

v Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.

v Сформуй задум заняття, дай відповідь на запитання: «Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення?» Сформулюй програмовий зміст заняття .

v Уяви колектив даної групи, уявно намалюй конкретних дітей . Уяви психологічні особливості цих дошкільників, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.

v Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних дошкільників.

v Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному занятті .

v Продумай структуру заняття і зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.

v Підготуй наочні і навчальні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп'ютерної техніки.

v Повтори подумки, або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.

v Спитай себе: «Ти готовий до заняття ?»

Методичні рекомендації

до САМОАНАЛІЗу заняття

Яка тема заняття? Чи збігається вона з календарним плануванням?

v Чи правильно визначено мету, завдання заняття? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?

v Чи правильно обраний тип заняття (відповідно до теми та мети заняття)?

v Чи відповідає структура заняття обраному типу занять?

v Чи ефективно розподілено час заняття : 1/3 забезпечення інтересу до діяльності , 2/3 - самостійна та пізнавальна діяльність дошкільників?

v Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на занятті?

v Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на заня- тті?

v Чи вдалося вам диференціювати навчання на занятті?

v Чи були активними діти під час заняття? Якщо ні, то чому?
а) дітям було нецікаво;

б) дітям було важко зрозуміти вас,

в) переважав авторитарний стиль спілкування з дітьми.

v Чи не великі за розміром завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дошкільників до нього?

v Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок заняття (тобто знову наголосити на головному у навчальному матеріалі заняття), оцінити відповіді дошкільників?

v Дайте оцінку своєму заняттю, своїй діяльності . Чи реалізовані програмовий зміст , завдання заняття ?

ПАМ’ЯТКА НАСТАВНИКУ молодого педагога

v Разом із молодим спеціалістом глибоко проаналізуйте навчальні програми та пояснювальні записки до них.

v Допоможіть молодому спеціалісту скласти перспективний та календарний план , звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і творчої роботи з дітьми .

v Надайте допомогу у підготовці до занять та роботи в повсякденному житті , особливо перших занять, першої зустрічі з дітьми . Найбільш складні теми розробляйте разом з молодим спеціалістом.

v Надайте допомогу у проведенні контрольних занять, у проведенні підсумкових занять. Ознайомте молодого спеціаліста з різними видами проведення підсумкових занять з дітьми.

v Разом підбирайте й готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач , вправ , різнорівневих дидактичних вправ та завдань.

v Відвідуйте різні види роботи молодих спеціалістів з наступним детальним аналізом. Запрошуйте молодого спеціаліста на свої заняття та інші форми роботи , разом їх обговорюйте, аналізуйте.

v Допомагайте підбирати методичну літературу для самоосвіти, систематизувати її, вивчати та узагальнювати.

v Щиро діліться досвідом роботи, своїми педагогічними знахідками.

v Ніколи не забувайте відмічати позитивне в роботі молодого спеціаліста.

v Навчайте не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти особистий педагогічний почерк.

ПАМ’ЯТКА МОЛОДОМУ СПЕЦІАЛІСТУ

1. Вивчай можливості кожного вихованця.

Пам’ятай: без знання стану здоров’я дітей не можливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.

ЕЛЕКТРОННА ЧЕРГА:

Реєстрація в електронній черзі

Сайт Фейсбук

Сайт Щирецької громади

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *