Методичні рекомендації
Методичні рекомендації
НАЙДОСВІДЧЕНІШИЙ ПЕДАГОГ НІКОЛИ НЕ ПОВИНЕН ЗУПИНЯТИСЯ НА ДОСЯГНУТОМУ, БО ЯКЩО НЕМАЄ РУХУ ВПЕРЕД, ТО НЕМИНУЧЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ ВІДсТАВАННЯ.
В.О.Сухомлинський
Методичні рекомендації до підготовки заняття
v Вчитайся у розділ програми, над яким будеш працювати під час заняття , а в деяких випадках - і в пояснювальну записку до програми.
v Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.
v Сформуй задум заняття, дай відповідь на запитання: «Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення?» Сформулюй програмовий зміст заняття .
v Уяви колектив даної групи, уявно намалюй конкретних дітей . Уяви психологічні особливості цих дошкільників, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
v Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних дошкільників.
v Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному занятті .
v Продумай структуру заняття і зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
v Підготуй наочні і навчальні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп'ютерної техніки.
v Повтори подумки, або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.
v Спитай себе: «Ти готовий до заняття ?»
Методичні рекомендації
до САМОАНАЛІЗу заняття
Яка тема заняття? Чи збігається вона з календарним плануванням?
v Чи правильно визначено мету, завдання заняття? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?
v Чи правильно обраний тип заняття (відповідно до теми та мети заняття)?
v Чи відповідає структура заняття обраному типу занять?
v Чи ефективно розподілено час заняття : 1/3 забезпечення інтересу до діяльності , 2/3 - самостійна та пізнавальна діяльність дошкільників?
v Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на занятті?
v Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на заня- тті?
v Чи вдалося вам диференціювати навчання на занятті?
v Чи були активними діти під час заняття? Якщо ні, то чому?
а) дітям було нецікаво;
б) дітям було важко зрозуміти вас,
в) переважав авторитарний стиль спілкування з дітьми.
v Чи не великі за розміром завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дошкільників до нього?
v Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок заняття (тобто знову наголосити на головному у навчальному матеріалі заняття), оцінити відповіді дошкільників?
v Дайте оцінку своєму заняттю, своїй діяльності . Чи реалізовані програмовий зміст , завдання заняття ?
ПАМ’ЯТКА НАСТАВНИКУ молодого педагога
v Разом із молодим спеціалістом глибоко проаналізуйте навчальні програми та пояснювальні записки до них.
v Допоможіть молодому спеціалісту скласти перспективний та календарний план , звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і творчої роботи з дітьми .
v Надайте допомогу у підготовці до занять та роботи в повсякденному житті , особливо перших занять, першої зустрічі з дітьми . Найбільш складні теми розробляйте разом з молодим спеціалістом.
v Надайте допомогу у проведенні контрольних занять, у проведенні підсумкових занять. Ознайомте молодого спеціаліста з різними видами проведення підсумкових занять з дітьми.
v Разом підбирайте й готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач , вправ , різнорівневих дидактичних вправ та завдань.
v Відвідуйте різні види роботи молодих спеціалістів з наступним детальним аналізом. Запрошуйте молодого спеціаліста на свої заняття та інші форми роботи , разом їх обговорюйте, аналізуйте.
v Допомагайте підбирати методичну літературу для самоосвіти, систематизувати її, вивчати та узагальнювати.
v Щиро діліться досвідом роботи, своїми педагогічними знахідками.
v Ніколи не забувайте відмічати позитивне в роботі молодого спеціаліста.
v Навчайте не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти особистий педагогічний почерк.
ПАМ’ЯТКА МОЛОДОМУ СПЕЦІАЛІСТУ
1. Вивчай можливості кожного вихованця.
Пам’ятай: без знання стану здоров’я дітей не можливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.